Oct 23, 2010

ぬか喜び  It's amazing!.........false hope.

今日はレアの待ちかまえていた土曜日。
でも、今日はブランチに行かずに、軽く朝食を食べた後
先日修理されずに戻ってきたplystation 3の修理
youtubeを参考にしながらダディが試みました。
もちろんレアは不満!!


"Today is a branch day!! Yeah!! "
Sorry Lea.....we don't go brunch today.
After breakfast, daddy tried to repair playstation 3  while referring  to youtube.
Of course, Lea is dissatisfied.






Playstation 3 を稼働させている間、本体が熱を持ち、
ハンダ付けされている基盤がはがれてしまう事が故障の原因です。
作業は数十分で終わり。。。。。見事に回復しました。
入ったままになっていたゲームソフトも取りだすことに成功。
ダディすごい!!


 While playstaion  is operated, the body has heat.
It is the reason of the trouble that the soldered base comes off.
The work was over in tens of minutes and it recovered. 
 Daddy took out the game software that stacked in playstation.
Daddy, you're amazing!!







”じゃあ、これから出かけしましょう”
と車に乗り込もうとしたレアですが
ごめんね、ちょっとゴルフに行ってくるので、お留守番お願いね。


"Good job,daddy!! Now let's go!!"
Lea tried to get in the car.
Sorry Lea. We'll go to playing golf.  Please stay at home.
Lea was shocked!!







4カ月ほど、マミィが右肘に痛みがあり、ゴルフはずっとできずにいたのですが
ここ数日、ほとんど痛みがなくなったので、久しぶりに家族で行きました。
Miami Lakes にあるShula's Golf Club
コースメンテナンスも良く、あまり込んでいないし、
特に16歳以下の子供は無料だったので、良く利用していました。
ところが、 今日行ったら子供は$30に変更されていました。。。。。残念!!


Mommy couldn't play golf for four months because she has elbow pain.
Almost pain was gone for these several days, 
so we played golf at Shula's Golf Club in Miami Lakes.
The course maintenance is good, and not crowded 
.....and children who 16 & under are free!! 
However, the kid was charged  $30, the starting from a few months ago.
......It's a disappointment.






マミィは練習すらできない状態だったので、
どんなプレイになるか心配しながらのスタート。
ところが・・・・マミィは自己ベストスコアーを更新してしまいました。
不思議です?????


Though mommy didn't play golf for four months, 
she broke her record today.
It's amazing!! 







帰りにLongHorn Stake Houseで夕飯を食べて家に戻りました。


We ate a dinner at LongHorn Stake House.







待ちかねたレア。
ごめんねレア。お散歩行こう!!
新しいハロウィーンの飾り付けも発見しました。
夕日がとてもきれいでした。


Lea was waiting.
Let's go for a walk!! 
Lea found a new decoration of Halloween.
Lovely sunset, isn't it?






レアの今日のメニューはもちろん
シェフマイケルのスモークドターキーです。


Lea's dinner menu
Chef Michel's Smoked Turkey Flavor
"Taste good cause I'm hungry"








ボーイズはさっそくplaystation でゲームを始めました。
ところが、約15分後。またまた動かなくなってしまいました。。。。とほほ。。。。


Finally, boys played the game........but
after 15 minutes, playstation didn't work again....... Oh No!!
It gave them false hope.







No comments:

Post a Comment