Oct 7, 2010

気分を変えて Change of pace !

マイアミもかなり秋らしくなってきました。
朝の気温は70°Fを下回るようになり、日中も85°F前後、湿度は50%程で快適!!
風が秋の気配を感じさせてくれます。
 

Wake-up temperatures were as low as they have been in months, all across the S.Florida.
According to the weather report, today was a "coolest" morning since last April 27th.
The air is still filtering down from the north so humidity levels are comfortable. 
Winds added to the "fall feel"







季節の変わり目と関係ないのですが。。。。。
ずーっとグルーミングに行っていなかったレアがさすがにモコモコになってきたので
今日ヘアーカットに行ってきました。


Lea has fluffy hair so she decided to go to hair cut today.







昨日から「明日はヘアカットに行くよー」と話していたからなのか、
なぜか今日はマミィと出かける気満々のレア。
朝9時の予約に合わせて、出かけました。


Lea had an appointment at 9am.
Lea looks nervous a little but mommy dropped Lea off and went to school.








ちょっと心配そうなレアをお願いして、マミィは学校へ。
その後、Sunny Isles Beachにあるホテルでランチをしました。
こじんまりとしたホテルですが、とても素敵な雰囲気です。

After school,
mommy went to Sunny Isles beach for having a lunch with her friend.
Hotel Acqualina is a beautiful  place.








Il Mulino NYというイタリアンレストランでマミィも気分転換!! 
実際にオーダーしたメニューの写真を撮り忘れました。。。。(> <;)
おいしかったです。
This is a Italian restaurant "Il Mulino NY"
Salad, Pasta, and pizza.... everything taste good!!







ボーイズが学校から戻る時間になってもレアが終わった連絡がこない。
心配して確認の連絡を入れると、5時にはピックアップできるとのこと。
お迎えに行くと、すっかり変わったレアが出てきました。




Mommy didn't get a phone call about finishing Lea's haircut yet,
she asked what time they finish to haircut.
They said that mommy could pick Lea up at 5pm.
What a long day!!






モコモコ状態のときはピチピチで着れない洋服もスッキリ着こなしてみました。


Lea is wearing this stylishly.








きれいなボディーラインを強調したカットです。


Beautiful body line!!








足取り軽やかに、走りまわっていたら


Run like a wind!!........but








・・・・・・・疲れました。


.........completely exhausted 







秋風になびくヘアーも素敵です。


Fall wind stroke Lea's beautiful hair!!








ニューレアはお気に召しました?


Do you like new Lea?









マミィはお昼をしっかりいただいたので、夕飯は・・・・
ダディは出張でメキシコだし、
ボーイズだけに何かないかな?と冷蔵庫の中をごそごそ。
ウナギがあったので
今日はウナ丼で手抜きをしました。


Mommy isn't hungry because of eating a lot at lunch.
Her dinner is enough by one bottle of beer.
Daddy has gone to Mexico.
Mommy prepared eel bowls for boys as dinner.







グルメ舌をもつ上の子が
「ウナギ屋さんのウナギは好きなんだけど。。。」と
その場でさばいて焼いてくれた蒲焼はそりゃおいしいですよね!
マミィだって食べたい・・・
でもその要求、マイアミでは厳しすぎます。

当然のようにそこに着席している君!
自分のご飯をちゃんと食べてくださいね!!


Older boy is a gourmet.
He said " I want to eat fresh eel that is served in the eel restaurant."
It is a very harsh demand in Miami.
Lea was sitting there being natural.
Please, you eat your own meal, Lea!

No comments:

Post a Comment