Jun 29, 2011

今年度初 Arlene

今年度最初のTropical Storm "Arlene"が発生しました。
メキシコの方へ向っているので、S.Florida への直接的な影響はなさそうですが
しばらくはThunder Storm が続きそうと今朝のJulie Durda が言ってました。


The first Tropical Storm "Arlene" came and moves toward Mexico.
The rain continues to fall in South Florida.
The atmosphere is completely moist and saturated 
with tropical moisture from the Gulf of Mexico
We are taking an indirect affect from Arlene
that is brewing in the western Gulf of Mexico.





今日は一日中こんな空。


Today was all day such sky.





レアの家の近所は、激しい雨は降りませんでしたが
ずっと小雨が降っていたので、雨の合間にいそいでお散歩に出かけました。


Around Lea' s house, there was not Thunder storm but
it sprinkled all day, Lea went for a walk in a hurry.







レアはもう少し歩きたかったようですが
いつものプープーポストのあたりでパラパラと降り始めたので
すぐに引き返しました。


Lea wanted to walk more but 
mommy went back home soon at the doggy's post.







のんびりと、ピカケの匂いを嗅いでないで。。。。


Lea was smelling Pikake flowers.




 

なんだかあわただしいお散歩でした!

What a busy walk!!


No comments:

Post a Comment