Dec 31, 2010

大みそか  Cout Down!!

今日は大みそか。
去年同様、オーランドでカウンダウンを迎えました。
お昼前にマジックキングダムに到着。ゲート前は大混雑です。
すでにチケットは売り切れで、次々と出口へ車が流されて行きます。
我が家は年間パスがあるので無事入場できました。


Today is New Year's Eve!!
We headed to Orland for count-down
and arrived at the gate of Magic Kingdom before noon.
In front of the gate was crowded very much.
Those cars were gone to the exit one after another
because the tickets were already sold out.
We passed through to the parking lot because we are annual pass holders.








マジックキングダム脇の小道に敷き詰められているレンガのブリック。
上の子が生まれた時、購入した我が家のブリックを見に行きました。


At first, we went to look for the brick that we bought it when older boy was born,
in the path beside Magic Kingdom,.










園内はもちろん人で溢れ返っていました。
すぐ取りに行ったビッグサンダーマウンテンのファストパスは9時。
スプラッシュマウンテンは6時。
ホーンテッドマンションのスタンバイは45分だったので並んで入りました。


Inside of the park were inundated with many people...of course.
We went for fast pass and could get passes of Big Thunder Mountain 9:00
and Splash Mountain 6:00.
The line of Haunted Mansion was 45min waiting, so we got in the line.








シンデレラ城の前でショーをやっていましたが、
去年と同じだったので横目で見ながらトゥモーローランドへ移動。
バズライトイヤーのスペースレンジャーが30分だったので入りました。
香港ディズニーランドでやりつくしたこのアトラクション。
内容が違い久しぶりに楽しかったので、ファストパス11時を取りました。


The show in front of the Castle was the same last year.
We moved to Tomorrow land and got in the line of Space Ranger
because of 30min waiting.
We already did all this attraction at Hong Kong Disney Land
but today was the first time we play here.
It was fun !! We got the fast pass of 11:00 for playing again.









その後、モンスターズインク、スティッチといずれも20分待ちでクリアー。


The attraction of Monsters Inc and Stitch were only 20min waiting.









トゥーンタウンでは
ミッキーの家、ミニーの家
グーフィーのローラーコースターに乗りました。


We entered Toon Town.
Mickey's House, Minnie's House and the roller coaster of Goofy.









園内は少しうす暗くなり、
カウントダウンの帽子とノイズメーカーが配られ始め
皆のテンションが上がります。
今年は帽子にステッカーが貼られていました。


It became dark and the hats and noisy makers were handed out for count down.
It was enough to amp up. Everybody stated making noise.










スプラッシュマウンテンに乗った後
一回目のエレクトリカルパレードの間を狙って
空いているレストランで休憩。
シンデレラ城のライトアップがとてもきれいです。


After riding Splash Mountain,
we took a rest at the restaurant during the first Electrical Parade. 
The light up of Castle was so beautiful.








アメリカ歴代大統領のザ・ホールオブ・プレジデントは
とても良くできています。
いつも感心するのは、人形の大統領演説に観ている人たちが拍手をする事。
日本ではまず考えられないですよね・・・・・


The Hall of Presidents.
We can feel that Americans respect President every time we visit.









暗くなってから乗るビッグサンダーマウンテンはまた楽しい!!
2回目のエレクトリカルパレードを見るためにメインストリートへ移動。
途中、一回目の花火が始まりました。
パレードの最後はアメリカの国鳥ボルドイーグル。


It was fun to ride Big Thunder Mountain in the dark!!
We watched Electrical Parade at Main street.
The retreating figure of Bold Eagle and Castle.






そして迎えたカウントダウン。
今年は人が多く、シンデレラ城の裏側から花火を観ました。
これはカウントダウン直後の様子です。
やはり年を越すのは感動的です。



At long last, it's count-down!!









家族全員、元気に新年を迎えられたことに感謝!
2011年、多くの人にとって良い一年でありますように。。。。。


 Happy New Year!! 2011 !
Wishing everybody have a wonderful and healthy year.









No comments:

Post a Comment