Aug 22, 2011

初日です。 Hello School

朝5時半起床!! 
シャワーを浴びて、ご飯を食べて


5:30am    Wake up!
Take a shower, eat a breakfast.





6時半。やっと朝焼けが見える頃。
スクールバスがやってきます。
今日からハイスクールの下の子はちょっと心配そう。
上の子がどれだけケアーしてくれるかなー


6:30am    When it show the morning glow,
school bus was coming.
Younger boy worried about the first day of High school.
Maybe, older boy will take care of him.....





新学年の始まりです!
下の子は90分授業大丈夫かな~


It's start of the whole new academic year!
Mommy worried about his concentration continues because each class is 90 minutes.







学校から戻ると下の子はさっそくMathの宿題がありました。
 すごく簡単な計算問題なのですが
不得意な分数だったため、なかなかはかどらず・・・


After boys came back home,
younger boy had to do math homework assignment.
It was a simple calculation, but
younger boy is weak in fraction.







初日から思いやられますな~


The inauspicious start....

No comments:

Post a Comment