Apr 9, 2011

顔が見たい!  Video call

ダディはラスベガスに出張中。
持って行ったi-Pad でボーイズのi-Phone にビデオコールしてきました。
ダディはただレアの事が見たかったらしい。。。。
ひたすら「レアー」を連呼していましたが、レアの方は????でした。


Daddy went to Las Vegas for business, and he tried to video call by using i pad.
Daddy only wanted to watch Lea, he called her name out many times
but Lea didn't understand the voice was daddy's.








ダディのいない週末ですが、レアの大好きな Panera Bread へ行きました。
ブランチの後、お隣のGame stop でボーイズはゲームのプレオーダーをして満足。


Lea went Panera Bread for brunch, 
after that boys visited the game shop next door to placing their pre-order.









しかし、今朝からエアコンの調子がおかしく、冷たい空気が出てこなくなりました。。。暑っ!!
窓を開けてもかえって蒸し暑くなるだけです。
オーナーが見に来ましたが、もちろん治すことはできず、
専門業者の手配をしてほしい。。。


The air conditioner doesn't work from this morning.
The cold air doesn't come out.......too hot!!
The owner came to look it but he couldn't fix it, of course!
Please arrange professional worker ASAP!







待ち時間にマミィは残りの短いリボンでストラップを作ってみました。
これもチャリティに使えるかな?

While mommy was waiting, 
she made these by taking short length ribbon that was left after making bracelet.








レアも細いリボンで作ったミニレイを首輪に付けてもらいました。
大きな余震も起こり被災者の方達にとっては
まだまだ不安な日々が続いています。
一日も早く安心して生活できる日が来ますように。

Lea got a mini size ribbon lei on her collar.
The victims still spend their days worrying because there was powerful aftershock.
Wishing the day when they can live in peace at the earliest possible date.

No comments:

Post a Comment