Sep 26, 2010

色々見ました。 watch a lot

今日はダディの会社のファミリーピクニックで、マイアミ動物園へ。
レアは「行こう」と声をかけてもらえるか様子をうかがい、
マミィのバッグに入るチャンスを狙っています。

Today is a family picnic day of daddy's company.
We went to Miami Zoo.
Lea tried to enter the bag and go together.






レア~待っててね!。。。。。レアにとっては悲しい~言葉。。。。
ウルウル光線も効果なく、お留守番となりました。

Sorry Lea. You stay home today.
"...........I want to go......"








園内は思っていたよりも広く、動物の種類も豊富でした。
活動的なトラとホワイトタイガー

There are many kind of animals in the zoo.
very active Tiger & White Tiger





兄弟ライオン

Lion brothers






あどけない顔をして眠るハイエナ

innocent face Hyena






ゴリラVSチンパンジー
このチンパンジーは大きくゴリラとあまり変わりませんでした。

Gorilla vs Chimpanzee
This Chimpanzee was as big as the Gorilla.






ふたこぶラクダVSひとこぶラクダ

Bactrian  Camel vs Dromedary Camel







インド象VSアフリカ象

Asian Elephant vs African Elephant







キリンには餌をあげることができました。

Giraffe Feeding area






親子のサイ

Rhinoceros







仲良し3匹(日本語名がわかりません・・・)

Visayan Warty Pig






角がある動物色々。。。





Horned beasts






途中、脱走している鳥も発見!!
 
Look!! The bird has escaped!






シマウマの子供VS散歩後、水を飲むレア

Zebra vs Lea






おまけ、お尻色々。。。。
 
 various hips...








それぞれの動物の説明の看板には、
ほとんど「絶滅危惧種」と書かれているとボーイズが言っていました。 
みんな人間の責任ですね。
久しぶりの動物園を満喫後ピクニックエリアでランチをいただきました。
 
The signboard of the explanation of each animal says "endangered species"
All are human responsibilities.
After we enjoyed the zoo, we got lunch in the picnic area with other families.







今日はちょっと盛りだくさん。
その後、ADRIENNE ARSHT CENTERに行き
PANDEMONIUMを観ました。


After that, we went to watch PANDEMONIUM at Adrienne Arsht Center.







これはSTOMPと同じクリエイターの作品です。
一年ほど前、STOMPを観に行き、とても感動したので、今日も楽しみに行きました。
感想は、STOMPが進化したというか、もっと洗練されたといった感じでしょうか。
STOMPは日常生活ではただの雑音でしかないその素材のままの音を使い
パフォーマンスで見事に聞かせ、見せてくれました。
PANDEMONIUMは、それぞれの素材に手を加え、楽器としてパフォーマンスしていました。
個人的にはSTOMPのほうがシンプルで迫力があり好きでした。


This is the performance of the same creators as STOMP.
We went to see STOMP last year and  it was impressive very much.
PANDEMONIUM looks like STOMP evolved.
STOMP uses the sound of materials what are noises of daily life.
However they changed the noises into perfect music.
PANDEMONIUM uses the things that the materials was changed into musical instruments.
Their performance was splendid  too.
Personally, we love STOMP because it was simple and powerful.







夕方家に戻ると、レアはいつものようにお出迎え。
やっぱりレアが一番かわいい!!

Lea was waiting......"Welcome home!!"
You are the cutest  dog!!

No comments:

Post a Comment