Oct 29, 2011

大雨でした。 Flood & Hula

昨晩は激しい雨が降り続きました。
先日心配していたハリケーンRinaは勢力を弱め、ハリケーンではなくなりましたが
湿度の高い雲が覆い激しい雨となりました。
雷も何度もピカピカ光っていました。
外はまっ暗なのに雷が光った瞬間、こんなに明るくなるのですね~ 


The worst of the weather moved in last night.
Rina might be gone, but its moisture moved over here. 
Outside was completely dark, but when lightning flashed,
you could see the spooky tree outside window.





今朝、道路の排水溝が流れてきた泥でこんな状態に。。。
どこかの家の電気ボックスの蓋まで流されています。
きっと昨晩、道路は水浸しだったのでしょう。
でも、これは誰か片付けに来てくれるのかな???


Mommy found this mud at the drain ditch this morning.
On last night a Flash Flood Warning was issued for Central Broward.
The widespread rain led to street flooding.
Will somebody come and take it away ???





今日は天気が回復して良かったです。
マミィはBright star credit union のイベントに参加してきました。 
Sunrise の Volunteer Park で行われ、ディズニーラジオなども中継していたようです。


Mommy participated the event of Bright star credit union, 
at volunteer park in sunrise.





レアにお土産。
さっそく遊んでいました。
コップや入っていた袋までレアにとっては遊び道具です!




This is the souvenir for Lea.
Immediately, Lea was playing.
Anything is toy for Lea.





夕方からまた激しく雨が降り出しました 。
買い物に出かけようとすると道路に水が溜まっていて、
なんとレアの天敵の水鳥が泳いでいました。。。。


It has begun to rain again from about 3:00.When mommy and boys were going to go shopping,
The street was flooded and two waterfowls which are Lea's enemy, swam.......





No comments:

Post a Comment