Jul 18, 2011

6週目、順調です!  Almost!

JGA トーナメント6週目です。
今日はPembroke Lakes Golf Course


JGA Tournament week 6.
Today's course was Pembroke Lakes.







昨日の天気がうそのように良い天気になりました。
練習場ではみんな一生懸命練習しています。


 Yesterday's heavy rain stopped and it is fine today.
Everybody practiced very hard.








下の子はフロント9を廻りました。
一度だけ池に入れましたが、リカバリーもパッティングもよく、こらえていました。
ところが、最終ホールで大崩れしてしまい、今回も入賞することができませんでした。
「とっても悔しい!」と終わった後にも練習をしていました。


Younger boy started from hole 1.
He hit the ball into the water only one time but
he shot a nice recovery and his patting was fine today.
However, he fell apart at last hole and missed to get a place.
He regret his today's play and practiced again.






上の子はバック9を順調に廻ったのですが、
最終ホールのティショットが左に
こんな所に来てしまいました。。。。。


Older boy started from hole 10 and his play was fine.
At last hole, he hooked and his ball came there....






OBではなかったのですが、フェンスがあり打つことはできず
アンプレイアブルの救済でノーペナルティで動かすことができるかと思ったのですが
1ぺナでドロップと言う指示が出ました。
結局40を切ることができませんでしたが、
ホールアウトした時点では暫定1位。
その後39で上がった選手がいて2位に入賞しました。


It was not out-of-band but he was not able to hit the ball because there was fence.
Mommy thought that it is unplayable and he could move the ball without penalty.
However, the official gave instruction to drop the ball with penalty.
Older boy couldn't brake 40 again but he got a 2nd place.







下の子はなかなかレベルアップ出来ないのですが
家族に甘えながらプレイしていた時とは見違えるようになりました。
それゆえスコアーに結びつかないのが可哀そうでもあるのですが
もうひと頑張り必要なのでしょうね。きっと!!


Younger boy make slow progress,  but his playing was totally changed.
Mommy believe that when you make good actions, putting a lot of effort,
something good always comes out of it.
Of course, he need practice more.....






今日のコースはとてもきれいでした。
途中で迷子の水鳥を発見。
レアがいたら大変なことになっていましたね。


Today's course was very beautiful.
Mommy found a baby duck.
If Lea was there, she would get in the trouble.







他の鳥や変わった形の葉のきれいな花も見つけました。


There were another birds and beautiful flower.





コース上のこのパームツリー
ふと見上げると。。。。。


This is the palm tree on the course.






誰が打ち込んだのか、ゴルフボールがはまっていました。


Who did it?






さて、トーナメントもあと3回となりました。
がんばってください。



There are three remaining tournaments.
Hold on!!



No comments:

Post a Comment