Jan 29, 2012

試してみました。 Nice try

ブランチに行けるのかな~と落ち着かないレアですが
今日からダディが出張なので残念ながらブランチはなし。
とりあえず、お風呂に入って下さい。


Lea was expecting to go for a brunch,
but daddy had to go to a trip this morning..... 
no brunch but take a shower!






先週は旧正月でした。
恭喜發財!!


Last week was Chinese New Year.
Gung Hay Fat Choi!!







ボーイズとマミィは先日行った「天天漁港」に點心を食べに行きました。
ここはカートで廻ってくるスタイル。
タイミングが悪かったのかも知れないのですが、種類が豊富ではなく
蜜汁叉焼飽も鮮蝦餃もありませんでした。。。。悲しい~
しかも英語が通じない従業員が多く、
マミィが覚えているほんのわずかな広東語が役に立ちました。。。


Boys & mommy went to Pine Court to eat dim sum.
They served dim sum by cart.
The timing might be bad, but there were few choices.
Boys were not able to eat BBQ pork bun, Shrimp dumpling and others that their favorite.
Almost server speak only Chinese,
a few Cantonese that mommy remembered, was useful.







お店で食べられなかったので、中国城超市によって叉燒を買って帰る事に。
豚の顔の丸焼きを発見!
先日買ったアサリは(とても新鮮だったのですが)はずれだったけど、
今日の叉燒はおいしかったです。


Boys went to New York Mart to buy BBQ pork.
They found a grilled pig's face!!
The clams that mommy bought last time, tasted of the sterilization and was not good
but today's BBQ pork taste good.






ボーイズが買い込んだお菓子を一つキープしたレアですが
・・・・残念でした。


Lea tried to keep one of snacks that boys bought
but you cannot eat it.  Nice try!



No comments:

Post a Comment