Jan 24, 2012

ありすぎ。 extra....again

ボーイズは学校の後、デンタルチェックに歯医者さんへ行きました。


Boys went to a dentist for check up today.





なんと!上の子に余分な歯があることが発覚!!
上の前歯です。


Dentist said older boy has a extra tooth.




4歳の時、ずいぶん早く乳歯が抜け、永久歯が生えてきたと思ったら過剰歯でした。
永久歯が生える前だったので抜歯し、その後歯並びにも問題なかったのですが
今回は永久歯の歯根にあり、正常な歯に悪い影響を及ぼすので、
手術するように言われました。ありゃりゃ。。。


When older boy was four years old, he had an extra anterior tooth.
It was not big problem, because the extra tooth came out before adult tooth,
so just pull it out, that's all.
But this time, there is the extra tooth under root of adult tooth.
He needs a surgery....... Oh,No!






過剰歯の発生頻度は約3%で30から40人に一人の頻度で見られるそう。
女性より男性に多く、そのほとんどが上の前歯部に出来るそうです。
まさに、その通り。
それにしても2回目もあるとは思いませんでした~


Extra tooth occurs with approximately 3% of probability, 
and occurs a lot to a man than a woman.
An anterior tooth part has the most.
Exactly, this case!!
Mommy didn't think older boy get an extra tooth again.







君はサメかい??


Are you Shark??


No comments:

Post a Comment