Nov 16, 2011

古き良きモノ Winnie the Pooh

夏休みに公開された映画「Winnie the Pooh」のDVDを先日見ました。
ご存知のとおり、ボーイズはすでに高校生なのですが
小さい時に大好きだったプーさん、三つ子の魂何とかでしっかり見ていました。


We watched the DVD "Winnie the Pooh"
Boys are already high schooler now,
but they really liked Pooh story when they were little children.
They enjoyed it.






70分ほどの2D映像を見ていると懐かしさいっぱいです。
プーさんと仲間たちのおとぼけぶりも満載。
ほのぼのというより、かなり笑えます


This 2-D movie is not long, approx 70 minutes.
The silly action of Pooh and friends makes us laugh.
  They may be ditsiness rather than heartwarming character.






リアル感を追求し映画はほとんど3Dになり
本は電子書籍に変わってきた昨今ですが
昔と変わらないこの映画を見て少しホッとしました。


Recently, almost all of movies are 3-D, and books replace e-book. 
This movie gives us feeling of nostalgia.
Nostalgia runs deep.






すっかり成長したボーイズと
たまにはこんな時間を過ごすのもいいなあ~


Lea spent good time with boys who were already grown up.







No comments:

Post a Comment