Nov 15, 2011

おおらかだ~ generous heart

1960年代後半に森永製菓エールチョコレートのCMで
山本直純さんが声高らかに「大きいことはいいことだ」と歌っていました。
日本は高度経済成長の真っただ中、
「小さいより大きい方がいい」と考えるアメリカ的文化に影響を受けていた時代です。


This is the TV commercial of confectionery company in the late 1960s.
Japan was the middle of the rapid economic growth.
It is the times affected by culture of U.S.A. to think "To be big is better than to be small"







こちらは最近目に付いたコンパクトカーSmart のCM
 アメリカに根付いている考えを逆手に取っています。


Mommy found this CM, Smart, recently.
This is fun !







国土が広いので、なんでもコンパクトにまとめる必要は ないわけで、
考え方も良く言えばおおらか、悪く言えばかなりアバウトです。


American don't need to fold something up compactly.
Their attitude is generous, in other words, not neat.







先日買ってきた瓶入りのコーラ
ふと見ると、入っている量がまちまち。。。


Mommy bought this. Bottle cokes!!
vary in size....






少なくとも表示されている量が入っていれば文句はなく
それ以上にたくさん入っている分にはもちろん文句はないんでしょうね~
うーん、おおらか!


If at least displayed quantity enters, nobody has complaints.
If the quantity is more, everybody is satisfied.
Generous!!












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