Nov 14, 2010

良い経験  Hula Workshop Orland

金曜日の朝9時からワークショップが始まりました。
メリーモナークに30年以上連続出場、そして常に上位に入賞している
Halau Mohala Ilima のクムから直接教えてもらえます。


The workshop started at 9am on Friday.
The Kumu of Halau Mohala Ilima that participates Hula competition
"Merry Monarch" consecutively more than 30 years and always wins high rank,
teaches directly.





クム Mapuana de Silva から歌と踊りを、
Kihei de Silva からその歌詞のバックグランドを教わりました。


Kumu Mapuana de Silva taught us Hula and singing.
Kihei de Silva taught us the language and story behind the Mele.

Chant  "Oli Aloha"
Hula Noho "A Hilo Au"
Auana  "Maika'i Kaua'i Awaiaulu ke Aloha"







ワークショップは日曜日の午前中まで開催され
フラの他、タヒチアン、ウクレレ、レイメイキングなどなど
ハワイアンファブリックやアクセサリー等の販売もありました。




The workshop was held until the morning of Sunday.
There were many classes,.....Tahitian, ukulele, lei making.......etc
There was the sale such as Hawaiian fabric or accessories, too.








マミィがワークショップに参加している間、ダディとボーイズは
金曜日、ユニバーサルスタジオ


What did daddy and boys do while mommy was learning Hula ?
  Enjoying the attractions of Universal Studio on Friday.








土曜日、PGA ツアーの観戦でリッキーファウラーの応援 
リッキーは3位Tという結果でしたが、サインをもらうことができました。


Watching PGA tour on Saturday
and got signature of Ricky Fowler.







日曜日、Fun Spot でゴーカート&ゲーム
しっかり、プライズもゲットしてきました。


Driving go kart and playing arcade game at Fun Spot  on Sunday morning.
Got prizes !!






土曜日の夜は、Pirates Dinner Adventure に行きました。 
まるで、ラスベガスで観るショーのようで楽しかったです。

We went to see the Dinner show Pirates Dinner Adventure on Saturday night.
It was very fun.






日曜日の夕方、家に戻ると
レアは元気に家族を迎えてくれました。
荷物をかたずけているマミィのところへやってきて
もうどこにも行かないでね~と甘えてきました。


On Sunday evening, we arrived home.
Lea waited impatiently for family to come back.
Lea came to mommy and behaved like a baby
"Don't leave me anymore..."






そして一緒に食卓を囲むレア。
ちゃんとお留守番していてくれたレアと
付き合ってくれた家族のおかげで、マミィは良い経験ができました。
Mahalo nui loa


Finally, Lea is with her family!!
Thanks to Lea's patience and daddy and boys' cooperation,
mommy was able to have a wonderful experience.
Mahalo nui loa.






No comments:

Post a Comment