Jun 20, 2012

遺跡ツアー3 EK' BALAM

最後に訪れたのはエク・バラム
露店も無く静かな小道を通っていきます。


The last stop was Ek' Balam.
No souvenir shop around entrance.





発見当時の保存状態がとても良かった遺跡だそうです。


When this ruins was discovered,  it was well-preserved.






一番遠くに見えるピラミッドに今回は登ります。
 高さ32mでチェチェイッツァより高い
下の子は高い所があまり得意ではないのでですが大丈夫でしょうか?


Now, we ascend the pyramid which stands about 32m.
Younger boy is scared of heights.






ピラミッドの中腹左側にあるのが王様のお墓
これはレプリカではなく当時の物そのままだそうです。
このような細かな彫刻が施された遺跡は
ユカタン半島ではこのエクバラムだけだとか。



This structure contain the tomb of Ukit Kan Le'k Tok', an important ruler in Ek’ Balam.
This is not replica,
This is only one ruins in Yucatan peninsula with such a small sculpture.





残りの階段を一気に登り、見降ろした景色は360度ジャングル
そして果てしなく広がる空の真っただ中に立っているようでした。


A top down view was 360 degrees jungle.
It seemed to stand in the endless sky.





太陽や星の動き、風や雲の流れ
農耕民族だったまやの人達にとって天候を知ることはとても大切なこと。
王様だけがここに立つことでき、変わりゆく天候を予想し
平民達に告げていたのでしょう。

The movement of the sun or star, the direction of wind or clouds,
it may be important for Mayan as agricultural people.
Only the ruler  who was able to stand on the top of pyramid,
was able to know it and was able to inform to commoners.






下りる方が恐い!
慎重に。。。



Going down is more scary!
carefully...carefully




建物の一番下にあるこの像は
蛇が大きく口をあけて舌を出ている様子です。
マヤ文字で「王の命で建てられた」と刻まれているそうです。


This is a head of snake with open mouth widely,
and stick tongue out.
It was carved "built by ordered of the ruler" by Maya characters.





出入口近くにあるこの三角アーチの建物は
平民が入城する際通るところだったそうです。
セキュリティーチェックの様な所でしょうか?


This is the entrance arch.
It may be a security check that commoners had to pass through.







全て見終わって車に乗り込んだとたんに雨が降り始めました。良かった~
予定より少し遅れ気味だったからか運転手さん飛ばす、飛ばす!
無事ホテルに戻ったのは予定通りの時間でした。
丸一日、マヤ遺跡を堪能しました。


It has begun to rain as soon as we finished looking all and got in a car .
The tour slightly delayed, but
we came back to the hotel on schedule because the driver hit a gas.
We enjoyed Mayan ruins for full day.






夕飯はホテル近くの日本食 花いち
カンクンでこんなに普通の日本食が食べられるとは思っていませんでした。
お通しはサボテンの佃煮でしたけど・・・おいしかった。
ボーイズはがっつりヒレカツ定食を頂きました。


The family didn't expect to eat common Japanese food at Cancun.
This is the nearest Japanese restaurant from hotel, "Hanaichi"
This is a cactus boiled in soy sauce....less commonly in Japan, but tasty.




長い一日でした。
お疲れ様でした。


 It was a long day.



No comments:

Post a Comment