Jun 20, 2012

遺跡ツアー2 Cenote Samula

このあたりにはセノーテと呼ばれる泉がたくさん点在しています。
そのうちの一つサムラへ行きました。
セノーテというのは石灰岩地帯に見られる陥没穴に
地下水が溜まった天然の泉のことです。
メキシコ特有のものだそうです。


Next stop was Cenote Samula.
Cenote is a deep natural pit, or sinkhole, characteristic of Mexico,
resulting from the collapse of limestone bedrock that exposes groundwater underneath.





ここが入口。この階段を下りていくと。。。


 This is the entrance.




このような幻想的な泉が出現します。


Fantastic scenery appeared.




ここはどちらかと言えばあまり有名ではない?セノーテなので
観光客も少なく、この神秘な世界を 堪能することができました。


This Cenote is a best-kept secret,
not too much visitors, you must be able to enjoy the mysterious world.



とてもきれいな真水です。
深いところは吸い込まれそうでした。。。。
ここにはきれいなお魚はいませんでしたが
それでもボーイズは1時間近くずっと遊んでいました。


The water was cold and clear,
 we felt ourselves being drawn into the deepest point.
It reminds us that cenotes were sometimes used by the ancient Maya for sacrificial offerings
The fish which there is here is  not beautiful like tropical fish.
However, boys really enjoyed this new world for them.






次の遺跡へ向かう途中で立ち寄ったローカルなレストラン
藁ぶき屋根の可愛いお店でランチを頂きました。


Pretty local restaurant of the straw-thatched roof.
Lunch Time!!





チップスと一緒に出てきた肉団子?おつまみみたいで おいしかった。
マミィはこのハイビスカスのジュースがお気に入り。
ビーフ、ポーク、白身の魚とそれぞれ色々頼んでみましたが
基本的にはどれもトルティーアで包んでサルサで頂くスタイルです。
このお店のトルティーアがあまり好きではなかったので
そのまま頂きました。お魚が結構当たりかな?


Mommy love Hibiscus juice so much.
The family chose various plates, beef, pork & fish, but
basically, eat with tortilla and salsa like a Fajita.
This tortilla was not palatable for us....the fish was most tasty.






お腹も満足したところで最後の遺跡へ向かいます。
いよいよ登るぞ!


What is next?
Let's ascend a pyramid!



No comments:

Post a Comment