Dec 13, 2011

回顧 Things before a little

マミィはクリスマスカードに同封する今年の近況報告をまとめていました。


Mommy wrote about latest news of family to send it with Christmas card.






去年の今頃は何をしていたのかな~とブログを見ていたら
夜の気温が0℃前後で寒い寒いと書いてありました。

昨年の今日のニュース Last year morning news

Mommy looked this blog and checked what Lea was doing this time of last year.
It said night temperature was around 32°F, freeze!!


 




今年は幸いそこまで冷え込む日はまだなく
今日も日中は80°F(26,7℃)ほど。
でも店などに入ると真夏よりエアコンの効きが良いような。。。
今日は風も強く夕方お散歩に出ると少し肌寒く感じました。


Fortunately, we didn't have such a cold day this year yet.
This daytime temperature was lower 80°F.
But today was windy.
When Lea went for a walk, the air was a little cool.
 






ボーイズが学校から戻ると、下の子は先日録画していたポケモンの映画見ていました。
はい、ハイスクーラーなんですけど。。。。
今年の夏日本で公開された「ブラック」です。


 After boys came back home, younger boy started to watch the Pokemon movie "Black"
that he recorded the other day....yeah, he is a high schooler definitely...
This film was released in this summer Japan.









レアも下の子にくっついて一緒に見ていました。
ぬくもりが ちょっぴり恋しい季節です。


Lea stayed close to younger boy and watched together.
Now is the season when you begin to long for warmth.


No comments:

Post a Comment