Dec 15, 2011

心配2 Feel better?

今朝もだるそうなレア。
それでも自分の仕事であるボーイズのお見送りに行くため車に乗りこみました。けなげ~
しかし家に戻るとまたベッドから動きません。


Lea still looked drowsy this morning.
However, Lea got into the car to see boys off because it's her job.....admirable!
After she came back home, she went to bed.






朝のトイレにも行かないので心配していたら
こちらは玄関マットの上に失敗していました。。。。とほほ


Mommy worry about that Lea didn't go to toilet this morning...
but she did on the mat of entrance....Oh, no!







夕方、外の空気を吸わせた方がいいかな~と
家の外に抱っこで出ると、少し歩こうとするので散歩に・・
絶対にお散歩コースを変えない保守的なレアなのに
いつも左に曲がるところ今日は右に行きたがります。???



Around 4pm, mommy brought Lea to outside to breathe fresh air.
Lea wanted to walk a little.
Lea is conservative and she didn't want to change her walking course so far,
but today she turned right, usually, turn left.
 







しばらく歩きましたが、やはりすぐに家にかえりたがるので
少し抱っこで、ご近所の飾り付けを見ながら歩きました。



For a while, Lea walked but she wanted to return home immediately.
Mommy hold her and looked at  Christmas decoration of neighborhood.







家の前まで来ると、なぜか家には入りたがらず
と言って、もっと歩きたいわけでもない・・・・・ウロウロ。
行動が変です!!


Lea didn't want to enter a house, but
she didn't want to walk more..... dawdle.
 act peculiar.!!







とりあえず、家に入り「ごはん食べる?」と聞くと
食べたそうに待っていました。いいぞー
実は、最近100%マミィの手作り食になっていたので
もしかして栄養が偏ってしまっていたのかもと心配に。
元気が出るよう、家にあった鰻の蒲焼を少しだけ混ぜてみました。


"Do you want something to eat?"
Lea seemed want to eat........get well?
Recently, mommy made Lea's food completely,  so she concerned about partial of nutrition.
Mommy put this in Lea's meal today.







家族の食卓にも参加の意欲を見せたレア。少し元気になったかな?

残りの鰻で作った家族用

Lea joined in the family's dinner.
Did you get well?



No comments:

Post a Comment