Feb 24, 2012

抜きました。 no more extra

今日は先月発見された上の子の過剰歯を抜歯する日です。
手術の準備中、ちょっと緊張~


Today was the surgery of  pulling out older boy's extra tooth
that was found last month.
He seemed nervous a little.





全身麻酔が心配だったのですが、昨日キルトの生徒さんから
全身麻酔で親知らずを2本抜き、顔も腫れず痛みもほとんど無く
こちらでは一気に4本抜くのが一般的と聞き、安心して手術に臨む事が出来ました。


Mommy worried about general anesthesia,
but mommy heard from her quilt student who had an experience to pull out her wisdom tooth
with general anesthesia and she didn't have any pain and swelling.
It is common to pull out four wisdom teeth with general anesthesia at one time in U.S.
 





手術は30分ほどで終わり、ケアーの仕方などを聞いて 家に戻りました。
抜いた歯、思ったより大きくてビックリ。


The surgery was done for about 30 minutes.
The nurse explained how to care after surgery.
Extra tooth is big!!





6針縫いました。。。。痛そう。


Older boy got six stitches.......looks sore.
 




家にもどると、麻酔の影響かそのまま熟睡。
レアは心配そうにずっと側にいました。


After he returned home, he fell into a sleep.
Lea was staying at his side.
 


No comments:

Post a Comment