Feb 20, 2011

3連休 Orland part 2

二日目は、頑張ってハリウッドスタジオ開園と同時に入園。
ボーイズはそのままトーイストーリーマニアに直行。
マミィはそのファストパスの列に直行し9:55のパスをゲットしました。
一番人気のこのアトラクションをしっかり楽しむために
いつもこの方法で2回乗ります。
あっという間に長蛇の列になったころ、ボーイズは一回目のライドを終えて出てきました。
上の子が今日の最高ポイントをマークしてきたそうです。


We entered Hollywood Studio at opening time.
Boys went directly to Toy Story Mania, and
mommy went directly to the first pass line and got the pass 9:55.
This is the good way to enjoy the No.1 attraction.
When the line became huge, boys finished the first ride.
Older boy got today's high score.









久しぶりに、スタジオバックロットツアーへ。
前回、左側に座った下の子は大当たりでかなり濡れましたが
今回は大丈夫でした。



At Studio Backlot Tour,
younger boy got wet last time because he sat left side
but this time, he didn't.









カフェで軽く朝食を取り、2回目のトーイストーリーマニアへ
今度は家族で乗りました。
上の子の記録はほんの少しの差で塗り替えられていました。。。。残念。


After we ate breakfast at Starring Rolls Cafe,
we went to Toy Story Mania together.
Someone got new high score......too bad!









タワーオブテラー近くで、犬を連れている人を発見!! えっ????
入園時にバッグ検査が行われているはずなのに
セキュリティーチェックは???


Around Tower of Terror,
we found someone who brought a dog!! How???
How does the security check at entrance??










 インディアナジョーンズのショー。
ずっと変わらない内容です。。。。



Indiana Jones Epic Stunt Spectacular
This show is same over the ages....









乗りたいものに乗ったので午後はユニバーサルスタジオに移動。
途中、世界一大きなマクドナルドによってランチを食べました。


We stopped the world largest MacDonald on our way to Universal Studio.









ここはメニューもピザやパスタなどもあり、オーダーの仕方も違います。


They have original menu and also pizza, pasta....more.
The way of order is different too.









2階のテーブル席はジャングルがテーマ?
トイレの中もレインフォーレストでした。。。


Is the theme of second floor rain forest????
Where is this? It's a restroom!!










Chuck E Cheese のようにアーケードゲームがあり
景品交換もできるようです。


Looks like Chuck E Cheese,
there are many arcade games and you can get tickets for prize.









ユニバーサルに3時ごろ到着。
アイランズ・オブ・アドベンチュアーは人出が多く、
ハリーポッターエリアでは入場制限まで行われていましたが
ユニバーサルスタジオへ移動するとどれも30分待ち程度だったので
シンプソンズライドに乗り、先にディナーを食べることに。
大好きなババガンプに行きました。


We arrived Universal at 3:00.
Islands of Adventure was so crowded,
In front of  The Wizarding World,
the entrance restriction was set.
We moved to Universal Studio and rode the Simpson's ride,
and went for dinner at Bubba Gump that is our favorite.










アドベンチャーに戻ると、人も少なくなり
ハリポタエリアにも入れました。
お目当てのバタービアーも購入し
ハルク、スパイダーマンもすぐに乗ることが出来ました。
そして、今夜の メインイベントはブルーマンショーです。


We went back to Adventure,
we were able to enter The Wizarding World and get Butter beer....finally.
Nobody lined up The Incredible Hulk Coaster and 
The Amazing Adventures of Spider Man.
Our tonight's main event was Blue Man Show.









入場すると前から4列目までの席にはポンチョが用意されていました。
え~????


The poncho was prepared for the seat to the forth line from the front.
What!? we may get wet???









内容はパントマイムやチャップリンのような
とてもシンプルで典型的なコメディーなのですが
抱腹絶倒! 久しぶりに大笑いしました。
英語の理解度がもっと高ければ もっと面白かったと思います。
お勧めです!!


The content is very simple and typical,
like pantomime or Charlie Chaplin.
It's awesome!!
We're falling down, rolling on the floor laughing.
If mommy understood English more, she might laugh more.
Strongly recommended!!

No comments:

Post a Comment