Oct 28, 2012

変え時? time to change

先日24日はマミィとダディの結婚記念日でした。
ダディの退職という大きな変化の中で迎えた記念日。
19年、あっという間だったような気がします。


The other day, October 24th was a wedding anniversary of mommy and Daddy.
They reached the day in a big change.
For 19 years, .....not so long.


 


嫁入り道具というほどのものではありませんが
マミィが独身時代から使っていたキッチン用品。


These kitchen goods that mommy brought when they got married.





ざるとボールのセット
フロリダに来てすぐ、レアがカジカジしてしまったのですが
特に壊れないのでずっと使っています。


Strainer & bowl
The family came to Florida, Lea nibbled it soon,
but mommy still uses it because it is not broken.





そしてキッチンバサミ
これが本日ついに壊れました。。。
柄の所に疲労骨折の様なヒビが入っていたのですが
ついに折れてしまいました。。。


This scissors, it was broken at last today....
It already had many cracks on handles.





20年近く良く働いてくれました。
色々と心機一転かな?
ダディの仕事も、住むところも・・・


It was very useful for about 20 years.
Everything........it's time to change?
Scissors, Daddy's job.... and living place.

No comments:

Post a Comment