Oct 21, 2012

習うより・・ first drive

今日は上の子のドライブで近所のIKEA へ行きました。
昨日、90分ほど教えてもらっただけだったのですが
なかなかスムーズに運転出来ました。

 

The family went to IKEA by the drive of older son.
He learned how to drive only 90 minutes yesterday, but
his driving was good.






後部座席に座っていたマミィの方がナーバスだったかも??


Mommy who sat on the back seat, might be more nervous than him. ..?






ゲームのシミュレーションで慣れているとは今の子供らしい発言ですが
あくまでも現実は違うので、気をつけて欲しいものです。。。
今日は車の少ない駐車スペースを選んでパーキングも無事に出来ました。


He had many driving experience in the games world...
Yes, he is really a teenager of today.
The reality is different from simulation, please be careful.
He could park a car safely.







下の子は今日はしり込みをして運転しませんでしたが、
何事も「習うより慣れろ 」でしょうか。
少しずつ、練習して下さい。


Younger boy didn't drive on the back foot.
Everything learn by doing.... do practice.




No comments:

Post a Comment