Jul 13, 2012

楽しめる秘密 Ice Age 4

今日は映画「Ice Age Continental Drift」を観に行きました。
初回作は、はっきり言ってつまらなかった。
2、3作品目は、結構面白かった。
そして新作の4作品目ですが、、、うーんまあまあかな?
あまりにもありきたりな展開でした。


Boys went to the movie "Ice Age Continental Drift"
The first film was, speaking frankly, boo.
But the second and third films were fun!
How about new film?.......so,so
too pedestrian plot, like many others.





残念なことに映画のオープニングは、
以前公開されたショートフィルムがそのまま使われています。
先が読めるような話でしたが、どうにか面白く見ることはできました。
小さい子供たちにはとても楽しい映画だと思います。



Unfortunately, the opening of this film, few minutes, we had seen before,
 has been showing as a short at the beginning of some of 20th Century Fox’s family films
for at least a year now.
Even though the story was predictable, boys were able to look without getting tired.
 All kids are welcome!






彼らの居場所に異変が起こり、不安を抱えながら避難する中で
いつでも楽しそうにしているふくろねずみ兄弟。
ハリネズミがその秘密を聞くと。。。。
「秘密?。。。それは僕たちがおバカさんだからさ!」と笑い飛ばします。


 They are forced to leave their place in the face of continental drift.
They feel so anxious and are tired except opossum brothers.
Hedgehog asked the secret that they can be always fun.
"The secret?....... because we are STUPID!! hahaha"






真面目に物事を考えることは大切だけれど
この「秘密」は時にはとても有効かもしれません。


It is very important to think seriously.
but sometimes, this secret may be very important.



No comments:

Post a Comment