Mar 27, 2013

終わらなかった not over...

下の子の歯列矯正
今日リテイナーを受け取りに行きました。
てっきりマウスピースのような物だと思っていたのですが
実際は、こんな金具。


Younger boy visited orthodontist and got his retainer.
He thought that a retainer was a thing such as the mouthpieces..... mommy thought so, too.
However,  like this.





しかもブレスとは違い、口の中に装着するため、かなり不快らしい。。。
ちゃんと話が出来ない〜つばが沢山出てくる〜とよだれを垂らしておりました。
しかも、食事と歯磨きの時以外はずっと装着する事ーーーあと半年!
歯列矯正はまだまだ終わっていませんでした。。。。


He said it is so annoying.
"I cannot speak properly, Saliva comes out .....uuuu"
He must put it on all day, except meal and toothbrushing......half year more!!
It was not over.





マミィはボーイズの送り迎えの途中で藤の花を見かけました。



Mommy found this wisteria flower today.






ダディの実家の近くにある公園は沢山の藤棚があり
4月下旬頃に藤まつりがあります。
レアも遊びに行ったときにお散歩したっけ。


Lea remembered the park where a lot of wisteria bloomed, 
in the daddy's home town.
She used to go for a walk there.





まだまだお花の季節も終わらない。


The season of flower is not over.....

No comments:

Post a Comment