Sep 30, 2013

お散歩の草  sticky, grassy, Matcha

いつものようにお散歩に出かけ
同じ公園を歩いていたレアが
急に動かない。。。。。???


Lea went for a walk as usual,
she stood suddenly at a park.



草が絡まって身動きが取れなくなっていました。
どんな草なのかとマミィは慎重に触ったのですが
さほどイガイガした草でもなく、すぐに外すことができました。


Grass got entangled in Lea's hand and she was not able to move.
Mommy didn't have an idea what kind of grass,
she touched it carefully.
It's not pointy and not sticky very much.




芝生のあちこちに生えているようなので気をつけないとね。
かなり焦っていたレアでした。


The grass grows everywhere of the lawn.
Lea got stuck!




夜、マミィは生徒さんの為にキルトのパターンをカット
ワンコメモリーキルトシリーズです。
パイナップル畑をお散歩しているイメージでデザインし
色はお抹茶色の渋めの色合いです。


Mommy cut this pattern that she designed walking dog in the pineapple field.
The color is Matcha like a grass.




お茶といえば、日本からお友達がお茶セットを送ってくれました。
お抹茶を飲みたかったマミィは大喜び!うれしー


Talking about Matcha, mommy got this set of Japanese tea ceremony.
Her friend sent mommy this in return for her making a sewing porch.
Mommy really wanted it. Yay!




No comments:

Post a Comment