Aug 9, 2014

夏の旅行2014(シアトル編) Family trip 2014(Seattle)

夏休みの旅行。
今年はアラスカクルーズに行く事になりました。
クルーズ天国のマイアミにいながら一度もクルーズに行かなかった家族
ダディの船酔いが心配で遠ざけていたのですが、しっかり酔い止めの薬も入手して
いざ、出港地のシアトルへ旅立ちました。


Daddy who tend to get seasick, decided to go to Alaskan cruise as family summer trip.
He got a motion sickness drug.
The family flew to Seattle set off from.




クルーズ船のチェックインはお昼なので、それまでシアトル観光



They sightsee in the city until getting on board.






ここはスターバックス1号店
信じられないほど観光客の長ーい列でした。。。。


This is an original Starbucks that has customers lined up around the block.





マーケットでは新鮮なシーフード
サンノゼではみる事がない立派な大きなエビやカニもありました。



Seafood, seafood, seafood.......





お魚を投げる事で有名なこちらのお店はそのパフォーマンスを見るための人だかり


Throngs of onlookers waited their performance.




朝食もとらずに来たので、マーケット内のレストランでブランチをいただきました。


The family ate a brunch in the market.





今回、新しいカメラを手に入れた上の子は
一生懸命写真をとっていました。。。。さてこの旅行で何枚撮るのでしょうね。


Older boy got a new nice camera.
He may be good photographer in this trip.




その後スペースニードルに行きました。。。。が、こちらもすごい人。
タワーに昇るのは入場制限をしていて2時間後
残念ながらあきらめて、早めに船にチェックインする事にしました。


After that, the family went to Space needle......but it was crowded.
Because setting a limit to entrance, 
there were only tickets that they can enter two hours later.
The family gave up.




今回のクルーズ船はGolden Princess.
乗船後は船内探検!


After boarding, the family began a quest! 




避難訓練もありました。


drill




出航。
そして初日のディナー。


The dinner of first night.





いよいよ、クルーズの始まり。


Start a voyage to Alaska....











No comments:

Post a Comment