Jun 12, 2014

リアル〜 How to train Dragon 2

公式には明日公開の「How to train Dragon 2」の
ミッドナイトリリースを見に行きました。
ミッドナイトとはいえ子供向け映画なので、午後9時から上映
でも観客はほとんど大人で、しかもかなり一杯でした。


Boys went to the movie "How to train Dragon 2"
It was a midnight release, but it was screened at 9pm because of kid's movie.
However, almost all audiences were adult.




5年前の一作目、ボーイズは大好きだったので
リリースをとても楽しみにしていました。
その期待を裏切らず、とても面白かった〜
トゥースレスの愛嬌は健在。


The first film was released five years ago.
Boys really liked it, and was looking forward to watching new film.
Two thumbs up!! It was clearly expected.
Of course, toothless is cute.





笑いが満載、細部まで手を抜いていない感じ
ありがちな内容であるものの盛り上げ方がとても上手。


This film is full of laughing, and did not cut corner on detail.
The story is typical, but it touched audience emotionally.




映像技術も素晴らしく、
人や物の動き、肌質、髪質などのリアルさがすごい!


The image technology is awesome!!
The motion, the texture of skin or hair are very real.




5年経って、主人公のヒッカップは立派な青年になりました。
見に行ったボーイズもすっかり成長するはずです。
大学でFilmを専攻する上の子。こんな楽しい映画作りに将来携わってもらいたいなあと
エンドロールを見ながら思ったマミィでした。。。


As five years go by, Hiccup became brilliant young guy.
Boys either.
Older boy major film at university.
When mommy watched the credits, 
she thought she want older boy to engage in such a pleasant filmmaking.



No comments:

Post a Comment