Dec 12, 2014

嵐が来ました。 storm!

ずーっと深刻な水不足のSFベイエリアに
今度は嵐が来ると大騒ぎになっています。


Storm is coming!!




昨晩からかなり激しい雨になり、上の子の学校はすぐに休講となりました。
SFより北のエリアでは浸水などの被害もかなりあったようです。


It was heavy rain from Thursday night,
a lot of school were closed.




でもこの浸水した街の中でカヤックをして楽しんでいる兄弟が
ニュースで話題になっていました。


Storm brought urban flooding.
The brothers are enjoying kayaking in the city.




レアの家のパームツリーも強い風に煽られています。。。。
でも下の子の学校はお休みにはなりませんでした。^^


The palm tree was struggled against strong winds.....





注意報は自動的に携帯にメーッセージが届き、
放送中の番組も中断して、このようなアラートが表示されていました。


Mobile gets an emergency alert automatically,
The program broadcasting is stopped, and a warning is displayed.





さすがに今日は出かけられないのを察したレアは
クッションの上でふて寝ですか〜?


Lea inferred that she is not able to go outside today,
.......and sulking on the pillow.


No comments:

Post a Comment